Obchodní podmínky pro podnikatele
Všeobecné obchodní podmínky online rozhraní www.hyaluron-kosmetika.cz pro podnikatele
I. Úvodní ustanovení a Vymezení pojmů
- Těmito Všeobecnými obchodními podmínkami (dále také „VOP“) se řídí právní vztahy mezi obchodní společností Kingray, s.r.o., so sídlom Ružová 728/2, 050 01 Revúca, IČO: 45 396 736, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Banská Bystrica, odd.: Sro, vložka č. 17785/S, DIČ: 2022974932, IČ DPH: SK2022974932 (dále také jako „Obchodník“) a každou osobou, která je Kupujícím zboží nabízeného Obchodníkem prostřednictvím online rozhraní Obchodníka, za předpokladu, že ve vztahu k Obchodníkovi nejedná v postavení spotřebitele.
- Na právní vztahy Obchodníka s Kupujícími, který jsou spotřebiteli, se vztahují zvláštní Všeobecné obchodní podmínky pro spotřebitele, které jsou zveřejněny v online rozhraní Obchodníka.
- Kontakt na Obchodníka je: email: info@hyaluron-kosmetika.cz, telefonní číslo: +421 914 150 909.
- Obchodník je současně provozovatelem online rozhraní prostřednictvím kterého provozuje internetový obchod na doméně s názvem hyaluron-kosmetika.cz (dále také „Internetový obchod“ nebo „Online rozhraní“). Online rozhraním se obecně rozumí jakýkoli software včetně webového sídla nebo části webového sídla nebo aplikace, provozovaný obchodníkem nebo jeho jménem, a který slouží jako prostředek umožňující přístup kupujícím k jeho zboží nebo službám.
- Kupujícím se pro účely těchto VOP rozumějí výlučně podnikatelé, tzn. výlučně fyzické osoby – podnikatelé nebo právnické osoby, které vyplnily a odeslaly objednávku prostřednictvím online rozhraní Obchodníka a kterým bylo doručeno potvrzení o přijetí objednávky ze strany Obchodníka.
- Kupujícím podle těchto VOP jsou výlučně podnikatelé, a tedy kupujícími nejsou spotřebitelé, t. j. fyzické osoby které při uzavírání smlouvy dle těchto VOP nejednají v rámci předmětu své podnikatelské činnosti. Obchodní podmínky pro koupi zboží prostřednictvím online rozhraní Obchodníka spotřebiteli upravují zvláštní Všeobecné obchodní podmínky pro spotřebitele, které jsou zveřejněny v online rozhraní Obchodníka.
- Zboží jsou movité věci, které jsou určeny k prodeji a zároveň jsou zveřejněny v online rozhraní Obchodníka (dále také jako „zboží“).
- Smlouvou se rozumí kupní smlouva uzavřená prostřednictvím online rozhraní Obchodníka.
- Kupní smlouvou se rozumí kupní smlouva uzavřená mezi Obchodníkem jako prodávajícím a Kupujícím, který není spotřebitelem.
II. Objednávka zboží – uzavření kupní smlouvy
- Návrhem na uzavření Smlouvy ze strany Kupujícího, je objednávka zboží realizována prostřednictvím elektronického objednávkového formuláře v online rozhraní Obchodníka. K akceptaci objednávky zboží ze strany Obchodníka, a tedy k uzavření Smlouvy, dochází na základě elektronického potvrzení o akceptaci objednávky ze strany Obchodníka zaslaného Kupujícímu, po přijetí objednávky, které je zřetelně označeno jako „potvrzení objednávky“. Emailová zpráva doručená Kupujícímu po odeslání objednávky potvrzující přijetí (zaevidování) objednávky, není akceptací návrhu na uzavření Smlouvy a nelze ji zaměňovat s potvrzením dle předchozí věty.Obchodník nie je povinný akceptovať návrh Kupujúceho na uzatvorenie Zmluvy, a teda nie je povinný akceptovať objednávku Kupujúceho.
- Kupní smlouva se uzavírá na dobu určitou a zaniká splněním závazků Obchodníka a Kupujícího.
- Kupní smlouva může zaniknout též dohodou smluvních stran nebo odstoupením od ní.
- Obchodník je oprávněn odstoupit od Smlouvy i v případě, že navzdory úsilí Obchodníka tento nedokáže zajistit objednané zboží v kvalitě a/nebo za podmínek, za kterých bylo zboží zajišťováno do doby vytvoření objednávky, pokud zároveň Kupující nepřijal náhradní zboží, které Obchodník Kupujícímu nabídl za objednané zboží. V případě zániku Smlouvy z tohoto důvodu Obchodník Kupujícímu do 14 dnů vrátí uhrazenou částku za objednané zboží v plné výši, nebo mu nabídne jiné řešení, souhlasí-li s tím Kupující.
- Obchodník je oprávněn odstoupit od kupní smlouvy iv případě, že Kupující v objednávce uvede nepravdivé nebo neúplné údaje nebo pokud se prostřednictvím kontaktních údajů, které v objednávce uvedl Kupující, Obchodník nedokáže bez vlastního zavinění zkontaktovat s Kupujícím.
- Kupujícímu jsou ještě před uzavřením kupní smlouvy sděleny, prostřednictvím online rozhraní Obchodníka, všechny vlastnosti zboží.
III. Kupní cena a platební podmínky
- Kupní cena zboží objednaného prostřednictvím online rozhraní (dále jen „kupní cena“ nebo „cena“), je uvedena samostatně pro každé zboží a je platná v momentě vytvoření objednávky Kupujícím. Uvedená cena je konečná včetně daně z přidané hodnoty, která je k ceně zboží přičtena ve smyslu příslušných právních předpisů (Obchodník je plátcem DPH), avšak s výjimkou ceny za přepravu zboží, která bude účtována zvlášť podle čl. VII. a poplatků za platbu podle článku. IV.
- Základním platidlem je měna česká koruna.
- Pokud je v online rozhraní u jednotlivého zboží uvedena částka, která je přeškrtnuta, tato částka značí původní cenu zboží, která je nahrazena kupní (akciovou) cenou a která je nejnižší za posledních 30 dní před zlevněním.
- Ke kupní ceně podle tohoto článku budou účtovány náklady na přepravu zboží podle čl. 3. VII těchto Všeobecných obchodních podmínek a náklady na platbu dle Čl. IV těchto Všeobecných obchodních podmínek.
IV. Způsoby platby
- Za zboží v online rozhraní Obchodníka může Kupující platit těmito způsoby:
- Platba platební kartou prostřednictvím platební brány – není zpoplatněna,
- Platba bezhotovostním převodem na účet Obchodníka předem na základě zálohové faktury (zboží bude expedováno po přijetí platby na účet Obchodníka - není zpoplatněna,
- Platba bezhotovostním převodem na účet Obchodníka na základě faktury ve lhůtě splatnosti, která bude uvedena ve faktuře - není zpoplatněna,
- Platba na dobírku (platba doručovateli při doručení) - zpoplatněna částkou 59,00 KČ,
- Platba v hotovosti při osobním vyzvednutí objednaného zboží v prodejně Obchodníka - není zpoplatněna.
- Způsob platby si zvolí Kupující sám a to v rámci vyplňování objednávky, přičemž mu zároveň bude sdělena cena za jím zvolený způsob platby, v souladu s bodem 1 tohoto článku, případně mu bude sdělena skutečnost, že jím zvolený způsob platby není zvlášť zpoplatněn.
V. Dodání zboží
- Zboží je ze strany Obchodníka dodáno nejpozději do 30 kalendářních dnů ode dne uzavření smlouvy a úhrady kupní ceny, pokud se Obchodník a Kupující písemně nedohodli jinak nebo není-li u konkrétního zboží v online rozhraní výslovně uvedeno jinak.
- Obchodník je povinen dodat zboží Kupujícímu v objednaném množství a kvalitě spolu s daňovými doklady a ostatními dokumenty, které se vztahují ke zboží nebo k objednávce.
- Miestom dodania objednaného tovaru je adresa uvedená Kupujúcim alebo adresa predajne Obchodníka (Ružová 728/2 ,050 01 Revúca) v prípade, ak si Kupujúci zvolil osobný odber tovaru. Ak Kupujúci neuvedie osobitnú adresu na dodanie tovaru, je touto adresou adresa sídla alebo miesta podnikania Kupujúceho.
- Dodání zboží Obchodník uskuteční některým ze způsobů dle článku VII těchto VOP, a to v závislosti na volbě Kupujícího.
- Dodání zboží je uskutečněno jeho předáním Kupujícímu (nebo Kupujícím písemně zmocněné osobě k převzetí zboží).
- Obchodník může zaslat zboží, které je okamžitě dostupné Kupujícímu a zbývající část objednávky doručí dodatečně ve stanovené lhůtě, avšak za předpokladu, že Kupujícímu nebude účtováno žádné dodatečné poštovné, kromě toho, které bylo započteno v objednávce. O takovém postupu Obchodník Kupujícího předem informuje.
- Kupující je povinen zboží převzít a poskytnout součinnost potřebnou k doručení zboží.
VI. Převzetí zboží
- Nebezpečí poškození zboží a odpovědnost za škodu na zboží přechází na Kujícího jeho převzetím, přičemž nezáleží na tom, zda Kupující převezme zboží osobně nebo prostřednictvím pověřené/zplnomocněné osoby.
- Vlastnické právo přechází z Obchodníka na Kupujícího momentem převzetí zboží a úplného zaplacení kupní ceny za zboží.
- Kupující má právo nepřevzít dodané zboží, pokud je dodáno zboží jiného typu nebo v případech:
- dodání věci, která je v rozporu s uzavřenou smlouvou (jiné nebo poškozené věci),
- dodání věci v poškozeném obalu nebo,
- dodání věci bez příslušných dokladů.
- Kupující je povinen Obchodníkovi uhradit kupní cenu za zboží řádně a včas.
VII. Přepravné – způsoby dopravy zboží a cena za jejich dopravu
- Přepravní náklady Obchodníka nejsou zahrnuty v ceně zboží. Tyto budou vyčísleny a oznámeny Kupujícímu před uzavřením smlouvy a Kupující se zavazuje uhradit je spolu s kupní cenou.
- Kupující si může zvolit některý z následujících způsobů doručení zboží:
a)Doručení prostřednictvím společnosti Packeta Slovakia s.r.o.:
- na Kupujícím zadanou adresu v rámci Česka - zpoplatněno částkou 130 KČ,
- do výdejního místa doručovatele „Z-box“ v rámci Česka – zpoplatněno částkou 100 KČ,
b)Doručení prostřednictvím společnosti Direct Parcel Distribution SK s.r.o. (DPD):
- na Kupujícím zadanou adresu v rámci Česka- zpoplatněno částkou 130 KČ,
- Obchodník a Kupující se mohou písemně dohodnout i na jiném způsobu doručení, než které jsou uvedeny v tomto článku VOP.
VIII. Dodání zboží bez vad
- Obchodník je povinen dodat zboží v souladu s uzavřenou smlouvou t.j. v požadované jakosti, množství a provedení. Neurčuje-li smlouva jakost nebo vyhotovení zboží, je Obchodník povinen dodat zboží v jakosti a vyhotovení, které se hodí k účelu, k němuž se takové zboží zpravidla používá.
- Pokud Obchodník nedodá zboží v souladu s předchozím bodem tohoto článku, má zboží vady.
- Obchodník odpovídá za vady, které má zboží v okamžiku, kdy přechází nebezpečí škody na zboží na Kupujícího, i když se vada stane zjevnou až po této době, jakož i za vady, které se na zboží vyskytnou do dvanácti (12) měsíců ode dne převzetí zboží (záruka za jakost).
- Kupující je povinen zboží neprodleně po jeho převzetí prohlédnout. Pokud Kupující zboží neprohlédne nebo nezařídí, aby se prohlédl v době přechodu nebezpečí škody na zboží, může uplatnit nároky z vad zjistitelných při této prohlídce, jen když prokáže, že tyto vady mělo zboží již v době přechodu nebezpečí škody na zboží.
- Obchodník neodpovídá za vady zboží, o kterých Kupující v době uzavření smlouvy věděl nebo s přihlédnutím k okolnostem, za kterých byla smlouva uzavřena, musel vědět, ledaže se vady týkají vlastností zboží, které zboží mělo mít podle smlouvy.
- Kupující je povinen oznámit Obchodníkovi vady zboží bez zbytečného odkladu poté, co:
a) Kupující vady zjistil,
b) Kupující při vynaložení odborné péče měl vady zjistit při prohlídce, kterou je povinen provést,
c) se vady mohly zjistit později při vynaložení odborné péče, nejpozději však do dvanácti (12) měsíců od převzetí zboží;
7. Je-li dodáním zboží s vadami porušena smlouva podstatným způsobem (§ 345 odst. 2 Obchodního zákoníku), může Kupující:
a) požadovat odstranění vad dodáním náhradního zboží za vadné zboží, dodání chybějícího zboží a požadovat odstranění právních vad,
b) požadovat odstranění vad opravou zboží, jsou-li vady opravitelné,
c) požadovat přiměřenou slevu z kupní ceny nebo
d) odstoupit od smlouvy.
- Volba mezi nároky uvedenými v předchozím bodě Kupujícímu náleží, jen pokud ji oznámí Obchodníkovi ve včas zaslaném oznámení vad nebo bez zbytečného odkladu po tomto oznámení. Uplatněný nárok nemůže Kupující měnit bez souhlasu Obchodníka. Ukáže-li se však, že vady zboží jsou neopravitelné nebo že s jejich opravou by byly spojeny nepřiměřené náklady, může Kupující požadovat dodání náhradního zboží, požádá-li o to Obchodníka bez zbytečného odkladu poté, co mu Obchodník oznámil tuto skutečnost. Pokud Obchodník neodstraní vady zboží v přiměřené dodatečné lhůtě nebo oznámí-li před jejím uplynutím, že vady neodstraní, může Kupující odstoupit od smlouvy nebo požadovat přiměřenou slevu z kupní ceny.
- Pokud Kupující nesdělí volbu svého nároku ve lhůtě uvedené v předchozím bodě, má nároky z vad zboží jako při nepodstatném porušení smlouvy.
- Je-li dodáním zboží s vadami smlouva porušena nepodstatným způsobem, může Kupující požadovat buď dodání chybějícího zboží a odstranění ostatních vad zboží, nebo slevu z kupní ceny.
- Při dodání náhradního zboží je Obchodník oprávněn požadovat, aby mu na jeho náklady Kupující vrátil vyměňované zboží ve stavu, v jakém se mu dodal.
- Nárok na slevu z kupní ceny odpovídá rozdílu mezi hodnotou, kterou by mělo zboží bez vad, a hodnotou, kterou mělo zboží dodané s vadami, přičemž pro určení hodnot je rozhodující doba, ve které se mělo uskutečnit řádné plnění.
- Kupující nemůže odstoupit od smlouvy, pokud vady včas nesdělil Obchodníkovi.
- Nestanoví-li právní předpisy jinak, účinky odstoupení od smlouvy nevzniknou nebo zaniknou, pokud Kupující nemůže vrátit zboží ve stavu, v jakém jej obdržel.
- Obchodník neodpovídá za vady zboží způsobené:
a) charakterem zboží,
b) jeho používáním v rozporu s jeho účelem nebo návodem k použití,
c) neodborným nebo neoprávněným zásahem do zboží,
d) cizími látkami a tekutinami vniklými do zboží,
e) neodvratnou událostí (živelné pohromy, atd.),
f) běžným opotřebováním zboží.
IX: Vytčení vad zboží
- Kupující je povinen vady zboží oznámit Obchodníkovi prostřednictvím reklamačního formuláře dostupného v online rozhraní Obchodníka (https://www.hyaluron-kosmetika.cz/online-formular), poštou nebo osobně v sídle Obchodníka.
- Po oznámení vady dle předešlého bodu bude Kupujícímu zaslán přepravní štítek, kterým Kupující označí zásilku, kterou zašle vadné zboží zpět Obchodníkovi prostřednictvím společnosti Packeta Slovakia s.r.o.. Pokud Kupující zamýšlí zaslat vadné zboží Obchodníkovi jiným způsobem, Obchodník doporučuje zásilku posílat doporučeně. Kupující může vadné zboží doručit do sídla Obchodníka i osobně.
- Zásilky zaslané na dobírku nebudou ze strany Obchodníka převzaty.
- Kupující je povinen spolu s vadným zbožím doručit Obchodníkovi i kompletní dokumentaci, kterou spolu se zbožím na základě smlouvy obdržel.
- Kupující odpovídá za vhodné zabalení a vybavení zboží k přepravě, jakož i za škodu, která vznikne zanedbáním této povinnosti.
- Obchodník potvrdí vytčení vady zboží a vydá Kupujícímu potvrzení o vytčení ve vhodné formě. Za den vytčení vady se považuje den doručení vytčení Obchodníkovi. Není-li možné potvrzení doručit ihned, musí se doručit bez zbytečného odkladu, nejpozději však spolu s dokladem o vyřízení vytknutí vad zboží.
X. Závěrečná ustanovení
- Na smluvní vztahy (jako i další právní vztahy, které mohou ze smluvního vztahu vyplynout) s Kupujícími - podnikateli se kromě ustanovení těchto VOP vztahují i příslušná ustanovení zákona č. 1/2003. 513/1991 Sb. Obchodního zákoníku ve znění pozdějších předpisů.
- Tyto VOP se nevztahují na právní vztahy s Kupujícími, který jsou spotřebitelé. Podmínky a pravidla koupě zboží prostřednictvím online rozhraní Obchodníka osobami, které jsou spotřebiteli, upravují zvláštní „Všeobecné obchodní podmínky pro spotřebitele“, které jsou dostupné v online rozhraní Obchodníka.
- Tyto Všeobecné obchodní podmínky nabývají platnosti a účinnosti jejich zveřejněním v online rozhraní Obchodníka dne 28.2.2025.